Äntligen 20 !!!!

Nu har jag gjort de igen.. väntat WAY to long me skrivandet så nu får jag skylla mej själv. och om du tänker plöja igenom de här.. tips: hämta lite snacks å cola : )

SÅ. Ella Maria Hast har äntligen blivit sina 20 efterlängtade år (och nu kan det väldigt gärna bli ett stopp här..).
Det hela började med att våran kära granne i leksand minsann också fyllt systemet, endast 4 dar före en annan! Så vi slog våra lurviga ihop och svängde dom tillsammans här i leksand för att fira oss båda. Hemskt söta klasskamrater vi har som kom med sprit å presenter dessutom! Även Sofia Wester, Elina och Stoffe makade sina rövs upp hit och kvällen blev hellyckad, även om stugan vår va smockad och leksandsbaren va tom! :D
Brita och jag insåg det briljanta i att köpa för mkt mat till tacomiddagen, när vi kom hem och kunde ha nattfest på resterna :) sen slocknade alla i allas sängar efter att Stoffe ropat: "ere nån som vill ha chips?!" och därpå hällt ut alla dessa på bordet.. haha. Jag och Emma hamnade i nåt slags mellandrucket tillstånd och började kalasgarva åt absolut ingenting, sen sa vi fler "roliga" saker och tillsist hade vi båda allvarliga magkramper. TACK sambo, länge sen jag skrattade så helt otroligt härligt underbart mycket!!! :)
jag & Brita 20 utanför min&sambos dörr i leksand! elina, jag & sofia hos oss.

Sen kom den stora dagen på riktigt.. lördagen 20 oktober, 2007 blev jag 20! åååh va... eh... bra? de enda som i princip händer e att jag e tillåten bland vin&spritlagret vi kallar systeeeemet, men jag erkänner de kan va rätt trevligt och om inte annat användbart :) på kvällen klev jag, Jesper, Richard, Emma, Elin, Linnea, Elina, Stina och Eve in på Helt Enkelt och åt en kalasbrakmidda! grabbarna grus beslöt sig för att bjuda mej hela kvällen som en 20års present, deeeeeee, kan ja säga, va en tabbe av DOM ! ;D
Efter mat bar det av till Stina, väldigt trevligt med förskräckliga dansmoves till "Kalle å hans vänner" innan vi drog vidare till krogen och jag och Elin som vanligt avslutade kvällen med dansgolv, dansgolv!
   
min födelsedagsdrink, födelsedagsbarnet, blondinerna, jag & Elin  

Men
inte nog me de här. lördagen därpå bestämde jag mej för att knipa en lokal, bjuda dit alla mina gamla & nya godingar och ställa till me kalas (för mej själv) !! Så vi samlades allahopa i Sandviken (av Guds alla glömda platser här på jorden), lite tillfälliga leksingar, lite vikare, storvikare, kungsgårdare och Geflebor och sen körde vi hårt. Det hela började med att alla gick för att hämta mat och lämnade mej och Brita ensamma med bålen (som jag förövrigt slagit ihop helt själv under konceptet: allting gott blandat), så när folk började komma tillbaks så var bålskålarna halvtomma och vi var helfulla haha! bra bålgrejer va de ju garanterat iaf ;)
Sen spelade vi 72 versioner av kortspel/ölspel, som alla innebar hemskt mkt drickande och lika mkt skratt!
Även lappleken inbringade ett par applåder och en handfull asgarv, liksom thomas version av artistleken där han gissar på ABBA varje gång för att få åtminstone ett sketet rätt! :D
lappleken!
Än en gång fick jag både skumpa, vin och sprit i de finaste förpackningar, men tro ej att jag tar de som nån pik, oohnej "drick som ett såll, dock under kontroll!" e mitt nya motto. Och de va exakt va vi höll på me när jag poppade 2liters champagnen på bron och den fick gå laget runt innan vi drog oss mot krogen!  Där inne va vi packade som sillar, som aldrig förr men va gjorde väl de? uj va kul vi hade och efter svettigt mkt dansande och lite extra drickande så avslutade jag och mina 3 hysgäster kvällen på äkta viken-vis, med "jättemålet" (lr linande) på Sibylla och en galen taxi hem till bajen ;) där vi tokdeckade och blev mer än överlyckliga nästa morron när vi kom på att klockan va 11 inte 12! woho liksom ;D
Sen blev det bakismat, karin och jag slängde i oss våra chickybits på under 6 minuter tror ja, sen tågade flickorna hem och ellahast hade "bara" städningen kvar. :S MEN de va de värt! Jag hade en riktigt grym kväll !
     
Jag & Brita     Sofia Wester, Linnea, Jag & emma    Jag

Det enda som möjligen saknades den kvällen trots allt, va givetvis min Emm.. massa kärlek to Poland!!
och den 25:e vet vi alla  att de e DU som styr ;)

Ne nu laddar jag om inför denna kommande helgen, då min kära faster har 50års kalas och dagen till ära chartrat Stena Line (why not liksom.. eh?), kan nog endast bli bra!
ps. nu har jag ju fått så jävla mkt alkohol i alla dess former så nu behöver jag ju inte gå på de där jävla systemet iaf!? doh.. ds. '
love / e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0