Öknen dag 2 - Dasset i öknen.

Såhär såg det ut tidigt, tidigt på morgonen när vi kom hem till Sally och hennes hus.





Längst bort i mitten. till höger om det stora trädet skymtar ett hustak. Det är Dasset i Öknen. Det syns inte jag vet. så långt bort vare.

Dasset i Öknen visar sig ligga ca 500m från huset. Det är ett litet stenhus, trähus och hänglås.
När man öppnar är det cement och ett stort hål i golvet. Bra me hänglås så ingen går in å använder ens hål i golvet utan vidare.
Hålet i golvet förövrigt, är till storleken inte helt bekvämt. det är rejält mkt större än vad som kan tyckas behövas och dessutom helt sjukt obehagligt djupt. Man vill inte trampa fel om vi säger så.
Jag klarade mig utan större missöden tack.

På Dasset i Öknen huserar även X antal geckoödlor. Som kutar på väggarna å trillar nedfrån taket i tid å otid, vad exakt använder dom sugkopparna till då?

En morgon när jag fått upp hänglåset till Dasset i Öknen och skjuter upp dörren, möts jag av världens största bajshög.
Alltså inte i det ändlösa hålet, utan BREVID. Uteslutningsmetoden säger mig att det bör vara från ett djur(även om man aldrig vet så noga). DOCK betyder ju det, eftersom att den här högen låg INNANFÖR dörren som va låst. Att ett djur tillräckligt stort för att göra världens största bajshög FINNS DÄR inne?
Bor den/det i hålet undrar jag?
och håller mig i 3 dygn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0