Ellas dag.

19e februari. min dag!
SÅ. Ella, ella, ella vart ska man börja..

"Kvinnonamnet Ella är en kortform av Gabriella,men också Eleonora, Elin, Daniela
eller Elisabet. Ella var ett vanligt namn från sekelskiftet fram till 1940-talet.
Men eftersom det aldrig var något riktigt popnamn blev det heller inte omodernt i
de följande generationerna. Från engelsk härkomst betyder Ella guds hjältinna."



"Ella Jane Fitzgerald, född 25 april 1917 i Newport News Virginia död 15 juni 1996 i Beverly Hills Los Angeles.
Hon gick under hedersbenämningen The First Lady of Jazz. En av USA:s absolut största sångerskor under 1900-talet inom jazz och populärmusik."



"Ella av England, mytisk kung av Northumbria. Sägs i sagorna ha dödat Ragnar Lodbrok genom att kasta honom i en ormgrop. Som hämnd blev han avrättad av vikingar genom att man ristade en blodörn på honom."
(uppenbarligen en man dessvärre, men vem bryr sig han var cool och skoninglös)



"Ella Hast, fantastisk medmänniska och kreatör. har familjen i de norrländska skogarna men lever själv ett enormt givande och sprudlande liv i storstaden. Har en enorm garderob på tiotalet kvadratmeter fylld till sprickningsgränsen med diverse designerplagg och dyra natalie shuterman fynd. En hel vägg med smycken från 1900talets alla årtionden äger hon också, värd ex antal hundra tusen. Ella är otroligt välutbildad med hopplöst många högskolepoäng och är världskänd i universitetskretsar efter att ha klarat högskoleprovet på ynka 5 min. Hon intresserar sig för sång och teater och sätter i dagarna upp sin egna föreställning "I all Hast" på Dramaten i Stockholm. I övrigt är hon en fotbollsfanatiker utan dess like som betalar underhåll till Djurgårdens samtliga klubbspelare och direktörer. Hon är engagerad och ambitiös, och nästan till överdrift tillmötesgående och trevlig. Utöver detta är hon givetvis otroligt vacker, vältränad och hälsosam."
(observera att detta är information från en ytterst pålitlig källa)





 


som sagt idag e det min dag så håll till godo. irriterad över min självbevarelsedrift eller ej ;)
ikväll väntar spelkväll hos mig! ses då. /Ella dagen.

Kommentarer
Postat av: redaktörn

var e gillaknappen?? Jag måste trycka på en GILLAKNAPP!!!

2010-02-19 @ 13:47:59
URL: http://sofierosell.blogg.se/
Postat av: Sofy

Hahahha mitt i prick!!! Vem är denna huvudet-på-spiken-människa som gjort denna klockrena beskrivning av dig??!! Jag vill också ha en gillaknapp! Gilla gilla gilla Ella Ella Ella

2010-02-19 @ 16:20:56
Postat av: Jennifer

Låter alldeles rätt och riktigt! Ha en toppenkväll =)

2010-02-19 @ 18:03:50
URL: http://frokenborge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0