Mitt -08.

tänkte summera mitt år. lite snabbt. sitter här och har ont i höften.. ramlade inte å slog mej allvarligt en enda gång i backen under hela veckan. åsså nu när jag är hemma å håller på å slåss med mina bröder som bäst, så trampar jag på en pulka och ramlar omkull. rätt på höftkulan. det var smärta, sen tog jag ut mina aggressioner på mina bröder, väldigt effektivt.
förövrigt så kan jag lika väl sitta här å skriva, annars måste jag städa.
kan inte för allt i världen förstå hur det kan bli så stökigt så fort jag väl har städat? Kan de inte bara bli stökigt precis innan jag ska städa så jag kan städa bort allt? är jag arbetsskygg? undrar du. Nej svarar jag, bara den största icke-pedanten ever.

nå mitt 2008, några Highlights:

Praktiken på IKEA.
Jag och min sambo Emma byggde möbler, nya köksavdelningen, gjorde om barnavdelningen, sydde gardiner, och härjade i största allmänhet! plus att vi åt världens kanske godaste frukostar! lärde mej dessutom grymt mycket om spik och skurv å sånt.


Våren på Bolibompa. Min första tid på Boli va guld! dessutom vår i sthlm och jag passade på att hänga med massa härliga oldies från tuna!


Peace & Love. förmodligen världens grymmaste stadsfestival. Vi va där i en vecka och preppade innan och sen körde vi fyra dagar!! Riktigt många grymma band & artsiter hanns med, plus lite skönt häng såklart. nåra peakar va: Manu Chao, Loop Troop, Mando Diao & Hellacopters. Som en annan fjortis e jag fortfarande lite less på att jag lyckades missa Håkan som tydligen gjorde en gryn spelning bara för de..



Sommarledigheten-08. älskar att tänka tillbaka på sommaren 08 och veta att jag va ledig!! hela sommaren, de e så sjukt. ja hann me så mycket grymma resor hit å dit å träffa alla vännerna å parta å härja runt hela tiden! förmodligen sista gången jag kunde göra de, så jag e SÅ nöjd. några av höjdpunkter va, Ett par dagar i Sthlm med Emma som kom hem från Polen, En bilresa upp genom Sverige med Fam. Hast till Finland där vi bland annat badade i en ISKALL Torne älv!, En till resa med Hastarna till Östersund och ett riktigt vackert bröllop och så givetvis när min Tahiti-familj kom hit och hälsade på! Saknar dom massa!!



España/Valencia.
jag och bror for ner till Moster Erika i Spanien och hade två helt galet roliga veckor! Sjukt mycket skratt och vildheter. vandringar i berg, salsanätter, vita stränder och nattliga beachpromenader va bara några av godbitarna. räkna med att vi kommer tillbaka!


Bolibompa-second time around. en hel höst på Bolibompa och jag har aldrig trivts så bra! Fick göra scenografi för lucköppningen till julkalendern, vilket va grymt kul. Sen bodde jag hos Sofy nästan hela tiden, och vilken sambo!! har haft grymt kul ihop och pratat och skrattat så att bara vi kunde stå ut me de! Sen hann jag träffa mina gamla godingar även denna gång, Maria och även Ida som kom upp från Balettakademien i gbg! Detta var också när jag hittade SVTs kostymförråds skoavdelning...


Livet i Leks med sambos. Tre grymma sambos, dvs 4 av de roligaste personer jag vet under samma tak!


Sist men inte minst - Jul/Nyår. härlig jul med släkt och familj. Grym juldagsutgång med dom bästa. Och ett nyår i fjällen som va mitt bästa nånsin. för att inte tala om kyssen.. ;)



Tack för 2008. nu tar jag friska tag för 2009. känns som det kommer bli ett bra år såhär i förväg.. men ärligt talat så hägrar paniken lite lätt. efter leks - vad? håller dock fast vid min och emmas mycket noga bearbetade plan, att om vi inte har något jobb så tar jag med mej henne i en kappsäck och far till Afrika. lysande ella.

nu ska jag och bror ha ett film maraton. försöker välja mellan "Sagan om Ringen" triologin, eller Pirates of the Carribean" filmerna.? men här behövs chips.

styrs/ Hast.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0