Öknen Dag 1 - Resan.

Vill börja me å säga att de där me toapapper va lite av en överdrift.
det stämde dock mkt väl att bristen va total, DOCK fick jag ingen större användning för det visar det sig.
Det enda vi åt i en veckas tid var: vitt bröd, chapati(vitt tjockt matbröd), pannkakor utan ägg(typ vitt bröd), ris, potatis och lite mer vitt bröd.
Jag gick på toaletten EN gång.

Needless to say kände jag mig rätt stoppad i slutet på veckan och bussresan hem blev en mardröm. men den återkommer vi till.
Har sedan jag kom hem imorse kl 04.00 varit på toa 4ggr.


Lilla Margareta va även hon me på vansinnesfärden, lugnare än somliga.

Hursomhelst, RESAN till öknen. Bussen skulle gå 13.00. tiden flyttades fram till 17.00. vi väntar.
17.00 kliver vi på bussen. två timmar senare måste vi flytta över till en annan buss. kl 20.00 åker vi. jag sitter som i ett skruvstäd. helt bekvämt.
Vi får stopp. står still i ingenstans i 2h. ingen vet varför. vi åker vidare.
Det har regnat ovanligt mkt så vid ett tillfälle kränger bussen till nåt vansinnigt, börjar glida ner i diket som snarare är en sjö och alla skriker. så slår vi plötsligt mot ett träd och studsar upp på vägen igen.
Varpå alla somnar om som inget hänt. jag hyperventilerar.

Resten av resan sover jag som en stock. vänjer mig fort vid kaos, en förmåga ja förmodligen fått me hemifrån.
vaknar me ett ryck då vi slängs av mitt i öknen me våra väskor å bussen brakar vidare.
öde. tyst. det rullar några sånadär westenfilms bollar över vägen me lite damm.

OK säger Sally. nu går vi hem. Jag har lust att säga att jag inte ser minsta spår av ett hus åt något håll men håller inne me den infon. Vi går.
Jag bär en väska, Sally bär allt annat på huvudet inklusive en bebis på ryggen. känner mej en gnutta överflödig.
plötsligt framme vid ett ensamt hus i öknen. hemma.

Vi somnar gott när solen börjar gå upp å jag upptäcker en fet bula i skallen. Efter att ha sovit mot rutan i en skumpande buss. perfekt kan inte sova på vänster sida.

Soluppgången i öknen - det vackraste man sett.

återkommer med dag 2.

XX E




Kommentarer
Postat av: Emma Nyberg

vill läsa mera nu nu nuuu!!!! <3

2011-11-16 @ 15:58:52
URL: http://emmanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0