Mansion Expansion !

.. nu ska vi se vad jag kan memorera från den gångna dryga veckan..

självklart, min andra och enda hälft stod plötsligt i dörren !! Emma hemma från Polen å va otroligt gött de va å se henne igen! Hela min familj visste även om att hon va i sverige, men jag e allmänt förvirrad och ouppmärksam så jag fick iaf en chock! ;) guld att ha henne här.

soumi.. farmor fyllde 80 och eftersom vi alla vet att finska sommarfester är de allra bästa så tog vi vårt pick och inte så lilla pack och bilade norrut! allt gick som smort ända tills min Mor also known as Speedy gonzales minskade medelhastigheten avsevärt men DOCk ändå lyckades köra fel !? plötsligt får jag en stenhård kartbok i knät och ett hyfsat panikskrik i örat: " ELLA!!? va e vi på för vääg??" . ursäkta, måste missat när hon utsåg mej till kartläsare..
hursomhelst va de fel väg men fram kom vi, fredakväll.
Lördamorron och dags för den berömda vodkan på den blommiga tallriken att flöda fritt tillsammans med diverse likörer, ölkartor och bag in boxes. ska det va så ska det ju som bekant va! kl. 11.00 kom de första gästerna och de sista åkte inte förrns på eftermiddagen.-. dagen därpå !! snacka om att veta hur det ska styras!

kvällens mest underhållande: en finsk faster som trodde att den 40% likören va VIN !! hahah.. heeejdå heejdå !
kvällens största självförtroendesänkare: mina båda översmarta kusiner som typ pratar 4 språk var, låg på strax under 20.0 när de gick ut och nu studerar till civilingenjör respektive bioteknisk forskare. (eh?)
dagens bästa: när farfar inte insett att gästerna redan kommit, och kommer ut i finbyxor, sneakers och en riktig "wife-beater" som värsta maffiabossen! :D

efter en riktigt grym helg i Soumi var jag redan på måndan back in Routsi och det första som händer e att det ringer..: "Hej, det här är Jesper.. jag ringer från Mansion.." sen va de ju kört..
Mansion Expansion är det nya, vi har nu expanderat från obligatoriska freda/lörda/onsda ibland torsda till också ett Måndagsmansion ! Jag själv och richard blev i vanlig ordning knappt tillfrågade eftersom vi i princip tillhör inredning nu mera :D Sen slöt ett skönt gäng upp och "we drink together - we die together" fick en ny innebörd när typ alla deckat i varsitt ostädat hörn. hahah. riktigt grym kväll i övrigt dock ! dagen efter kom jag och JOhanna på en grym fördel med Måndagsfestande.. ingen big risk för poliser ute på en tisdamorron när man kör i kors hela vägen hem ;)

kvällens konstaterande: Emma har mycket cash men jobbar jämt, jag har inga cash men jag jobbar aldrig, Richard jobbar jämt men har ändå inga pengar? haha.
nattens statement: vi måste skaffa oss ett liv vi..

sen blev det helg och jag åkte till staden i mitt hjärta för att träffa min Polski ! Torsdakväll bestämde vi oss för att spendera i saltsjöbaden där emma va husvakt. gick lite sådär... vi åkte 42 hållplatser (42!!!?) åt fel håll. fick ett skrattanfall när busschaffören stängde av bussen och vi insåg att vi inte bara tagit helt fel buss utan även befann oss i fel KOMMUN! congrats !! vi som lyckas. jävla skratt vi bjöd på iaf, fick även Busschaffören en story till garaget nästa morron :P

Fredagskvällen blev inte heller riiiktigt som vi tänkt oss.. vi skulle fått sällskap av en sthlms kännare men tyvärr blev det bara vi två, vilket dock inte e fy skam. Emma slutade jobbet ca21.30, så tog vi oss hem och började göra oss iordning.. tog ett glas vin ...och gjorde oss iordning lite till.. mer vin ..och lite till.. kl. blev helt plötsligt 01.00 och tunnelbanorna hade nästan slutat gått från Hammarbyhöjden men vi hann och kommer in till stan lagom tills att vårt planerade Berns stänger om 20min.. hm smått ovärt tänkte vi då. funderade en halv minut på Village men sig uppenbarade sig det perfekta stället mitt framför våra ögon... MAX!! vi tog en hamburgare och träffade ett riktigt skönt gäng som kom från krogen och frågade oss va vi gjort ikväll? ännu ett skrattanfall och sen en förklaring på de.

På lördan kom även Rich ner till sthlm så vi satte oss och tog en bärs i Kungsan , därefter en balkong i hammarby tillsammans med en vattenpipa.  och en rosé senare befann vi oss på Medborgarplatsen där vi intog en uteservering. riktigt, riktigt trevligt men sen spårade de lite och vi skippade klubben för en skööön säng ! Sönda bestod av mina och Richards funderingar över våra liv.. haha.
vi har nu officiellt bestämt oss för att växa upp och skaffa oss ett liv!    ok.            
good luck with that. sätter mina pengar på att det håller..      till helgen :D

Nej nu
ere mansion som goes España edition om en vecka, sooo looking forward too that !! ska styra upp brorsan också! guld.

styrs! /Hast.

" you know, even if you're not here in person, you're still here.:"

Kommentarer
Postat av: sillen nyström

din stjärtfena! är besviken att du inte har skrivit ett inlägg om gårdagen.. tycker den bara blir mer och mer grym så här på efterhand! vi pöks/CECILIA

2008-07-27 @ 22:06:39
URL: http://cissilija.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0