tar tillbaks allt.

de där me att  inget förvånar mig längre. tar tillbaks de förresten.

Igår följde jag me tre av flickorna från barnbarnshemmet till District Hospital of Kitale.
Det myllrade av folk givetvis, den ena sjukare än den andra.
plötsligt sladdar en stor lastbil in, på flaket på två bänkrader sitter 6 fångar.
Det är alltså en fängelsetransport, med mer eller mindre sjuka fångar.
Jag trodde knappt mina ögon när de va fastkedjade i varandras fötter och dessutom bar randiga fångdräkter!
Alltså bröderna Dalton-style om ni e me.

sen gick de i takt förbi oss allihop med fängelsedirektören i spetsen bärandes ett lagom stort gevär givetvis.

inte nog me detta, senare kommer ne kvinnlig fångvaktare släpandes på en kvinnlig fånge som har samma randiga kldäsel, fast en klänning!


Idag har jag varit på ett annat barnhem och träffat 42 så absolut härliga ungar så de fattar ingen.
vi gjorde halsband och jag fick 14st tror jag.
försöker stenhårt lära mig Swahili. men lättare språk har man ju varit med om.

Igår kom en kvinna å sålde frukt. Kvinnorna här e så otroligt vackra. Hon bar all frukt(alltså typ grönsaksdisken på konsum-mycket!) i en enorm korg på huvudet. Jag skulle hjälpa henne lyfta upp den å har fortfarande ont i armen. perfekt.
sen gungade hon därifrån me 40kg frukt på skallen. inga problem. fett.

imorn ska  vi till barnbarnshemmet å hänga me alla 36 kids!
precis som jag misstänkte kommer jag aldrig kunna åka härifrån.
xx E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0