Öknen del 4 - Den mörka resan.

Ja när jag hade varit 5dygn hos Sally å hennes familj i det lilla huset i öknen i Lokichar höll jag på å bli totalt nipprig.
Världens finaste familj. understryker.
men de va lite för dåligt me action i öknen. (frånsett det eventuella monstret på Dasset i Öknen då)



Så jag tog min väska å ställde mig att vänta på bussen till Lodwar(ännu längre ut i Turkanaöknen). fullt beredd på att behöva vänta iaf 2h.
Under ca 1 1/2h hann gruppen av kenyaner runt denna väntande viting bli rätt stor. Hur fascinerande kan jag va?
Tillsist kommer en svettig man also known as räddaren i nöden springades.

"I have a ride for you madame!"
Mhm, har du säkert.
"No worries I'm a pastor!"
Ja om ja inte kan lita på en kyrkans man så vem då.

Hoppar in i hans befriande fräscha Land Rover och hinner tänka: perfekt. Innan 5 stora män lyckas klämma in sig dom me varav två i bakluckan.
Vi åker.
1h senare. vi stannar.
Framljusen har gått sönder. Det är natt i Afrika - kolsvart.
Här skulle man eventuellt kunna tro att de va läge att åka tillbaks eller kanske invänta någon slags hjälp.
Inte det. Vi åker ytterligare 3h på sönderhärjad ökenväg mitt i natten med endast blinkersljus.
Kenyanerna skrattade gott åt att chauffören fick slå på "autopiloten". jag bad Gud som haver.


Kom dock fram till barnhemmet i Lodwar, något skakad men fullständigt hel. Pastorn bjöd dessutom på resan och hälsade mej varmt välkommen ut i ingenstans. (vart va jag innan då?)



forts. följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0