Öknen del 3 - Djuren

De enda som känns lite bra e att det i öknen råder total brist på ställen att gömma sig på.
Jag frågade Sally, med vad jag tyckte va en röst i normalt icke oroat kontrollerat tonläge, om de fanns vilddjur i närheten.
Hon skrattade å sa: "Neeeej Ella, Ella, de finns bara bort mot bergen"
ÅH PJUH. dom bergen ligger ju hela 1km bort(!!!!!!!!!!!!!!!!)

Sally fortsätter: Här i huset finns bara ormar, spindlar har du sett svarta änkor? och skorpioner.
TURDAG.

forts. "och dom dödar vi när vi ser dom, så oroa inte."

perfekt jag är nu lugn som en svensk filbunke.



i övrigt fanns i två hyddor som hörde till hemmet, diverse getter och hönor.
Bara de att det fanns en dörr på baksidan av huset å en på framsidan, båda konstant öppna.
Därför kan det plötsligt stå en GET i sovrummet. Eller en höna under bordet.
Vid ett tillfälle befann sig en ovanligt fet höna helt plötsligt ca 2dm från mitt huvud, flaxandes som en gnu.
Varpå jag skriker å hönan skriker å fjädrarna flyger å alla skriker å hönan fastnar i fönstergallret  i paniken på väg ut.

"Men Ella,Ella de va ju bara hönan"
jag ber om ursäkt att jag inte e uppväxt me hönor i huvudhöjd.



notera taggarna på trädet som e typ lika stora som getens horn. orsak till hälften av alla punkteringar i öknen och inget man vill få i tån.

På tal om djur:



Vad barnen lär sig i skolan. Notera nr2 från vänster.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0