öken.

Detta kan möjligen bli sista blogginlägget på ett tag.
Jag åker upp till öknen imorgon om inte oförutsägbart händer(även om allt oförutsägbart i afrika är förutsägbart).
har fått tre starka råd av kenyanerna:

SUNSCREEN
No heavy clothes
water

Fått tre tunga råd av svenskarna:

SUNSCREEN
ficklampa
toalettpapper

Tydligen blir det väldigt varmt och mörkt i öknen tack vare den totala bristen på elektricitet.
Det råder även allmän brist på toapapper, citat: "Dom använder sig inte alltid av det".
Jag kände mig nöjd me det svaret och frågade således inte va de kan tänkas använda sig av istället?

Alla amerikanare som jag berättar för att jag ska till Turkana i 1-2v, har samma reaktion.
"oooh OK. Good luck and see you in 4 days"

hm.

xx E





Gos Ian.

Kommentarer
Postat av: Erika

Ella!! Din blogg rockar fett, jag gapskrattade hogt flera ganger. Det dar med maten o gethuvudet fick mig att tanka pa var mat idag: paella. Idag inneholl den ris, bonor, kronartskockor, kyckling, en hel kanin, kaninhuvudet o farska sniglar. Folk runtomkring mig satt med tandpetare o drog ut sniglar o sorplade i sig medan Cristians moster satt vid min sida - o sög pa kanintanderna o at kindkottet, sen lade hon det länsade kraniet pa sin tallrik. Blev jag acklad? Nej, jag ar van. Sjalv at jag levern, har precis haft mens, behovdes,hahahah! :) Hoppas fa lasa mer av din fantastiska blogg. forresten det dar med de 6 bröderna Dalton som kom till sjukhuset var ju ocksa bra fett roligt. Ta hand om dig Ella!! Kramisar i massor

2011-11-06 @ 22:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0