Mellanstick 2 - Att bära

De här me att kvinnorna gör allt i det här landet.
Medans männen gärna ser på.
Häromdagen på barnbarnshemmet var det dags att så potatis, och vilka står me redskapen i högsta hugg mitt ute på åkern å sjunger? BRUDARNA.

Afrikanska kvinnor e stenhårda.

Detta är en vanlig syn:



Kvinnorna går hur långt som helst me veden på skallen.
Å DE E INGA SMÅ VEDHÖGAR.
På riktigt jag orkar typ inte bära en såndär vedpinne - MED ARMARNA.
alltså respekt.



Finns dock fler alternativ än ved. Frukt t ex.
Esther t ex, hon går från hus till hus och säljer frukt från världens eventuellt största korg.
Som hon givetvis bär på huvudet.



Den brukar oftast väga 40-50kg berättar hon obesvärat.
Jag fick lov å hjälpa henne få ner och upp den på skallen. Fick träningsvärk i två dar.
(kan ha något med mina armar snarare än tyngden på korgen att göra dock. eventuellt)
Sen knatar hon iväg me rumpan svängandes men korgen blixtstilla på skallen.
JAG ÄR IMPONERAD.

Ska berätta om resan hem från öknen. Ska göra lite armhävningar först tänkte jag. retroaktivt.
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0