rasister och fördomar?

Om vi hade haft val idag. Så hade Sverigedemokraterna kommit med i Riksdagen.

SVERIGEDEMOKRATERNA HADE KOMMIT MED I RIKSDAGEN.

Vi hade haft rasister och pintjockt med fördomar där landet ska styras.
Snälla ni, rösta för att göra skillnad. Rösta om så bara för att SD inte ska få eran röst.

För att vara riktgit klyschig: gör din röst hörd och tro på människors lika värde.

(så länge går jag och kräks litegrann i en papperskorg bara över tanken på SD i maktposition)



gladare tankar. Fantastiskt trevlig middag igår, Emma bjöd på chilipizza!

Snart lunchar jag med den här saknade människan,





och ikväll ska mina kära extra-familj ta med mig på förhandsvisningen för den här musikalen:



ska bli sjuuuuuuuuukt kul!!!!!

/Hast



Kommentarer
Postat av: Erik Hellsborn

Sverigedemokraterna, rasister? Nja...

Här i min hemkommun Varberg har vi en kille från Egypten med på vår kommunvalsedel, och i landstinget toppas vår valsedel av en kille från Ukraina. Tror inte dom skulle vilja vara med i ett rasistiskt parti.



Ska också nämnas att den politik SD förespråkar redan är regeringspolitik i Danmark och Finland. Är dessa länder rasistiska?

2010-09-09 @ 11:01:25
URL: http://erikhellsborn.blogspot.com/
Postat av: sofy

SD hade 1995, vid grundandet av partiet armbindlar med hakkors och naziuniformer. 15 år senare är det risk att de får mandat i riksdagen. Många säger att de säger sånt man tänker men inte vågar säga. Det man får komma ihåg är att det är otroligt farligt att tala om människor i grupp som en person. Minns ni "Det är judarnas fel alltihop". Förtryck och utpekanden av olika religioner eller kulturer är vi människor för smarta för att beblanda oss med.



När man gör en reklamfilm där kvinnor i burka springer om en äldre svensk kvinna till socialen så pekar man ut, inte bara religion utan ett helt folkslag. Vi vet inte vad mämnniskor har upplevt och fått ta sig igenom för att komma hit. Och visst, folk taloar om rinkeby och tensta och "det blir som invandrarghetton". Jag kan säga att hade det varit krig i mitt land, där jag förlorat min familj kanske eller var hotad om jag kom tillbaks till mitt ursprungsland och Iran eller Indien eller ett annat land hade sagt, du kan komma till oss så hade jag också nog valt att bosätta mig med andra svenskar..



Oj vad långt det här blev, men jag tycker aldrig att vi ska förminska betydelsen av ett parti som SD.

Läskigt att så många håller med om deras politik. Att Danmark och Finland har en sådan politik är att beklaga. Att min vän med ursprung från Iran som studerar till läkare i Danmark känner sig hotad av att hon är just från Iran. Kan vi inte bara ta varann ihänderna och sjunga "Wer shall overcome"??



2010-09-10 @ 10:52:58
Postat av: Erik Hellsborn

Det har aldrig, jag upprepar ALDRIG förekommit några naziuniformer på SD-möten. Ett förbud mot "uniformsliknande klädsel" infördes, men det handlade om skinnskalle-utstyrlar med kängor och bombarjackor.Och syftet var att göra klart för dessa människor att dom inte var välkomna.

2010-09-10 @ 13:04:12
URL: http://erikhellsborn.blogspot.com/
Postat av: sofy

Hävdar fortfarande att SD för en otroligt främlingsfientlig politik. Punkt. De ska inte in i riksdagen. Punkt.



klart slut.

2010-09-11 @ 14:18:53
Postat av: sofy

btw så har det nog aldrig behövt sättas några förbud mot "uniformsliknande klädsel" i något annat parti än SD...



Vi kan väl komma överens om att Vi inte vill ha en främlingsfientlig poltik i sverige, oavsett vad partiet heter??

2010-09-11 @ 14:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0