..det finns hopp!

jag säger bara det: än finns det hopp för mänskligheten!!
och det säger jag av följande anledning..
igår flyttade jag från rummet på Gärdet ut till Sofy på Lidingö. Jag hade då en ENORM väska, en proppfull dataväska, min handväska och en kasse.. hmm. från lägenheten på Gärdet är det det brantaste uppförsbacke du kan tänka dej, med kullersten dessutom!! Och hos Sofia på lidingö är det en extrem nedförbacke och sedan e extrem uppförsbacke att kompensera för detta..(!). detta var alltså vad jag hade att vänta med mitt "lilla" bagage..
och som om det behövdes någon grädde på det här moset, så var det även TOTAL SNÖSTORM!!!?
hjälp mej tänkte jag. och vad sker? I min första uppförsbacke kommer en vänlig karl och undrar om han kan hjälpa mej?
(Tack Gud, tänkte jag) men försök me det, väskan väger 100kg.. men karln BÄR upp den för hela backen!!
dagens hjälte, och jag blev så glad och till mej så jag berättade hela mitt livs historia på vägen upp, sen kunde jag inte andas.
ok. one hill down, two to go... släpar mej på tunnelbana och buss ut till lidingö. förbereder mej mentalt för backarna som återstår. börjar gå och noterar att det blir tyngre och tyngre att släpa min väska.. jag tittar bak och får se: en SNÖHÖG! som bildats framför min väska. hjälp mej tänkte jag, igen. och vad sker?
en volvo combi stannar en halvmeter bort och en trevlig karl frågar om jag ska upp för backen?
(tack tänkte jag) JAAAAA sa jag. så mannen i fråga kör mej fram till dörren(!) och önskar även trevlig helg utöver detta!!

säger det igen: Det finns hopp för mänskligheten!! än finns det män som förstår att hjälpa vackra damer i nöd.

i övrigt va min fredag helt fantastisk. grymt rolig dag på jobbet, spelade in massa webb-unika klipp och jag fick va statist haha. På kvällen smet jag och Sophie in på genrepet för Let's Dance, där satt vi på första parkett och njöt av en förstklassig show!! kan dock inte förstå att den där jätten vann, Lailas sista nummer va ju out of his league så att säga..,

mötte sophie på stan idag, och handlade en klänning på Beoynd. helt underbar såklart, och även ett par skor jag längtat efter länge! perfekt dag so far, men vad väntar nu e fråga..

säger som Elvis: "We're caught in a trap, I can't walk out, because I love you too much baby. Why can't you see, what you're doing to me..." han va bra den där Elvis.

va tvungen att köpa en nagelfil på H&M för att få presentkort på 100. så nu får jag väl lov att fila naglarna då..
Later/Hast.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahah! Ella ja ser framför mej hur du släpar på alla väskor!



Saknar dej honey... PUSSSSSSS!

2009-03-29 @ 21:41:23
URL: http://emmanyberg.blogg.se/
Postat av: PoJo

som det inte vore nog så är det juh en uppförsbacke! till sofie på lidingö...

SOM DET VA EN UPPFÖRSBAKCE!

Ses på fredag Ella! ;)

2009-03-30 @ 21:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0