första natten..


ok första natten packade vi in allt. men igår va första natten i lägenheten på riktigt!
Så jag och Ato åt middag och diskuterade för 55e gången exakt hur BRA de e arr vi har diskmaskin.

Ato tar sedan på sig skorna för att gå och leta efter tvättstugan.
"Ska du me eller?" säger han.... och sedan brakar helvetet LÖS!!!!!

Jag följer med.Vi går ut. låser dörren. går ut genom porten. hittar tvättstugan. bokar en tid. går tillbaka...
...Porten har gått i lås för 5min sedan och våran nyckel passar inte!!!!!!!!!!!!!

VI ÄR UTELÅSTA FÖRSTA NATTEN I VÅR NYA LÄGENHET.

Först skrattar vi. sen fryser vi och deppar ihop. sen får Ato en genialisk idé. Han klättrar upp på stuprännan eftersom balkongdörren är öppen. notera att vi bor rätt högt upp på andra våningen..
Jag frågar vad hans plan e exakt?

Ato: "Jamen först klättrar jag upp här, sen tar jag tag i balkongen, sen hänger jag där"

OK.

han klättrar och jag vågar inte titta. då lossnar stuprännan när han är X antal meter från marken och han hasar ner fort som fasen. vi skrattar lite. sen fryser vi och börjar på panik.

SAMTLIGA grannar är tydligen på semester(vilket kan vara trevligt nästan alltid annars) så jag ringer brandkåren!!!!!
nån gammal, fet, slö, och dryg brandgubbe svarar och säger att:"nemen sånt där gör ju inte vi va... de e inte vårat område". (läs: jag håller på å äter ett paket munkar här, jag är lite upptagen)

vi frågar på samtliga öppna affärer om de har en stege. sen bryter vi ihop och ska precis ringa polisen när jag ser en man med en skåpbil som det står: "Trädfällarna" på.
jag chansar.
Det visar sig att killen är amerikan och PROFESSIONELL KLÄTTRARE!!!!!!!!!
(vilket fick Ato att känna sig lite dum när jag precis berättat att han klättrade uppför stuprännan och typ ramlade ner)

killen tar fram värsta repet ur bakluckan, går me hem till oss. svingar sig upp på balkongen under våran, kastar upp repet, hissar typ upp sig själv, klänger som en enorm apa över räcket och är uppe!!

vilken jädra hjälte alltså! I LOVE YOU sa jag då. haha.
(här hade jag börjat tro att vi skulle få sova i tvättstugan..)

sen drack vi te och åt mackor med kalkon och skrattade åt oss själva väldigt länge. sedan sov vi VÄLDIGT gott i våran egen lägenhet hemma i årsta. :)

Senare/Hast.

tips. kolla alltid om nycklaran passar i låset, gärna innan ni båda går ut därifrån mitt i natten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0