det totala kaoset..

jag själv. erkänner att jag kan ja va rätt kaosig som person. intensiv kanske man skulle kunna säga.
gissa då hur mina älskade småsystrar i åldrarna 8 samt 5 år är..
dessa 3 dagar. onsda, torsda och fredag. är jag barnvakt till dessa min beloved småsyskon.
barnvaktsobjekt 1.

Barnvaktsobjekt 2.

Herre min skapare. giv mej styrka. haha. har gått bra hittills dock, förutom att jag känner mej som värsta morsan! (no offense) jag följer till skolan, packar väskor, borstar tänder, nattar, läser saga å resten av baletten. plus att jag lagar mat..!! jag lagar mat? inte nog med att dessa stackars barn ska klara sig utan sin älskade mor i x antal dagar, dom ska alltså även överleva på min matlagning.
idag får faktiskt Jonathan dra det lilla lasset eftersom att jag e helt okapabel. måste dock nämna mina culinariska extremiteter från gårdagen när jag lyckades göra hamburgare med pommes fritte!!! (inte från pizzerian) värt mkt cred.

i övrigt e jag faktiskt världens bästa stand-in mom. gårdagen ägnade vi åt att göra mänslliga statyer i snön, plus ett pulkarace till en förfrusen badplats. Freddie krävde att jag skulle springa i världens sötrsta uppförsbacke och när jag flämtade att: jag orkar inte de gumman..! fick jag som svar: "men jogga bara lite då!?" ...


när vi kom in hade vi vardagsrumspicknick med prickig korv mackor och varm choklad med grädde!! juuum.
åsså kikade vi på Mamma Mia som faktiskt uppskattades även av de små. sjukthärlig film, går INTE att INTE bli glad :)


det enda jobbiga med det här barnvaktarkalaset e möjligen att jag måste gå upp sinnessjukt tidigt. plus få upp två megatrötta kids ur den varma gosiga sängen..
jag e nog världens största sleepyhead. jag måste skaffa mej ett jobb där jag kan SOVA. kanske inte på jobbet men innan iaf. ska fundera på det där. kanske man behöver disciplin och det flödar det väl inte av ...direkt.


ps. min kära familj har för vana att vara totalt ärliga och nästan överdrivet raka med mej.. konstant.
Freddie konstaterade imorse efter att ha betraktat mej när jag försökte klämma ner hennes fötter i stövlarna, att "Ella, du e mycket finare utan lugg". great och jag som precis klippt till den.
Dessutom min bror häromdagen när han bar mej genom köket på ryggen(fråga inte varför), så vänder han och backar in genom dörren, säger: tuuut tuut som en lastbil låter när den backar och ropar:  "BREEED LAAAST!!"
 
taackarr..

nu back to babies. styrs/ Hast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0