Best New Year's ever !!

detta har helt klart varit mitt bästa Nyår nånsin.
2008 va ett helt underbart år.
drar ett inlägg imorn. (dvs senare idag) med lite höjdpunkter och pics.

jag är iaf sjukt glad över att jag har så mkt underbara och asroliga människor omkring mej och att jag trots allt har så mkt tid att spendera med dom. den här sommaren som va, var lätt den bästa på mkt länge.. eftersom jag va LEDIG hela sommaren och bara levde liv!!
dock förstår ingen hur det gick till rent pengamässigt.. med trip till España å allt. ja hade cash konstant, snacka om Flickan med guldbyxorna! bara trillade ut dineros! ;)

hursomhelst kunde jag iaf inte haft ett bättre avslut på mitt 2008.
bästa tänkbara location plus bästa tänkbara sällskap.
jädras va ja styrde de där bra! :)
körde dom 50 milen upp till Årefjällen, vi två, där vi slog läger i min släkts stuga i Vålådalen. slitet uttryck, men högre mysfaktor får man faktiskt leta med ljus och lykta efter! tände eld i öppna spisen så fort vi kom å sen brann den i princip hela veckan! (uttrycket "stoppa en pinne i brasan" var svårt att undvika men kändes liite malplacerat..)
 men det behövs hursomhelst värme när man e ute i backarna hela dagen, och slänger sig i snön spritt språngande på natten! ;) Jag är ju finne och med andra ord absolut stenhård när det kommer till sånt där. han däremot.. kanske inte riktigt härstammar från lika mycket macho breddgrader, och led väl lite mer av avståndet mellan snöhög och bastu!

det var jag som stod för den briljanta åkningen i backen och den katastrofala åkningen i liften.. ehee, ramla i liften 5ggr på raken(!!) e inte ok.. Han däremot tog liften som en piece of cake men passade på att ramla i backen och få tummen ur led istället. i andra åket. högmod går före fall. bokstavligen! ;)
jag ramlade "i princip" bara en gång.. men då herre min skapare slog jag till med en sjujädrans vurpa givetvis.
ingen förblir ostraffad.
flög backåt och landade på bakdelen så att säga. men som kommentaren löd i stugan efteråt så "är det ju iallafall en rejäl stötdämpare vi pratar om".. tackarr.

när vi inte va i backen och gjorde livet farligt för oss själva OCH alla andra, höll vi till i stugmyset. blev mycket prata, äta, mysa spela etc. bästa dagarna på riktigt länge. !!

måste bara säga. när vi står där uppe i backen och jag ska hjälpa Honom att spänna åt pjäxorna lite och i princip ligger på knä nedanför honom. så kommer det ett par upp i liften, och då säger jag: "säg till om det ska va hårdare..?" och får som svar, högt och tydligt: "JAA, lite håårdare gumman!" ..
 nämnda par fnissade och frågade "om det var skönt å ha en privat påknäppare?"  ja men ellerhur.

 för pics --> facebook as always.

 men VI styrs/Hast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0