Devile 21..

vet inte vart jag ska börja. vet definitivt iiinte vart jag ska sluta. kanske ska börja där jag slutar? idag.
idag lämnade Sofy mej för gästrikarna. hon hade den värsta hemlängtan jag varot med om och skulle överraska sin mor efter jobbet. (tur att hennes mor inte läser min blogg för då hade surprisen varit ruined... )
Skall nu alltså spendera helgen ensammen. lr ja, tillsammans med diverse gamla godingar ska bli sjukt gött å se dom igen!

För två helger sen inföll den klassiska reunionen, Richard och Erik kom från långväga gästriketrakter och joinade oss sthlmsboende för ett kalasande utan dess like. Ursäkten hette ju att Ella Hast fyllde 21 och eftersom man bara gör det en gång i livet så bör man dra igång rejält..
vi har också kommit underfund me att detta går att använda om och om igen, vad man än fyller... ja.

Jag och grabbarna gick på stan hela dagen. Rich hade handlat upp halva NK, hela Åhlens city och uppenbarligen mer än hela sin plånbok Innan jag dök upp, plus att han i ren desperation alltid låter sig lättluras av alla söta kassörskor så han kom ut med en skitsnygg jacka OCh en halsduk till helt oplanerat. till storyn hör att denna halsduk(som det sedan dess har skämtats en del om..) kostade inte mindre än 900 svenska riksdaler !!(och Så snygg va den faktiskt inte)  Richards försvarltal löd enligt följande: "Meen... hon va ju så snäll..? Och jag har faktiskt inte köpt en halsduk på 9 år!!"
hahahah.
Sen satt vi och väntade på Erik, och jag måste slänga in ett klagomål på "bänkarna" i gallerian. alltså de e ingen bänk de e typ en blå boll, och när rich satte sig åkte jag bort å vice versa, plus att man hela tiden gled ner i backen. så där satt vi å spände våra rumpor tills erik kom så till den milda grad förvirrad i vanlig ordning.
tsm lyckades vi på nåt vis hitta ut till lidingö och Camp Sofy.

sen bröt det totala kaoset ut. 4pers som ska göra sig iordning på 27kvadrat de e inte ens okeej. Men efter att jag torkat upp ett helt glas spillt vin med Eriks duschhandduk, och någon skurit upp alla grönsaker i extremt stora bitar för att få plats i en taco.. så kunde vi äntligen njuta av lite födelsedagsmiddag.
och va händer sen? det knackar på dörren, ingen rör en fena så jag öppnar väl å där står en tårta !!!
sötaste vänner. Ella 21 står det på den och den är dekorerad med ett värmeljus, tror aldrig jag fått en finare cake.
kvällen fortsatte med kortspel, framför allt Fuck the Dealer som vi har kommit fram till kan spelas fast man befinner sig i helt olika rum, och tillstånd haha.
vi avslutade med att först inte komma in på scandic ( eftersom IDOLerna tydligen tog upp all plats och uppmärksamhet där inne), och sen kom vi chics visst in på sture medans grabbarna helt brutalt fortsatte till söder och Debaser.
men oroa er inte, vi mötter upp senare på McDonalds slussen och gick igenom kvällen noga.

Morronen därpå va av någon anledning inte min bästa morron i livet. men TYDLIGEN så vare andra som aaaaldriig hade mått bättre och genast skulle upp klockan 10 och förövrigt ut och spela Frisbee-golf. ja ni läste rätt. jag bor med den största hurtbullen i historien och jag behövde räddning. tacka vet jag richard som helt sonika bäddade ner sig i sängen med mig och tillsammans kunde vi slökolla igenom diverse asdåliga dejtingprogram på MTV medans dom andra kasta frisbee i skogen. till frukost åt vi resterna av tårtan i djupa skålar och med gaffel eftersom ingen orkat diska. best breakfast ever.

sen fyllde jag ju år på måndagen på riktigt. och då minsann kom mina systrar och föräldrar till staden! passaed på att visa Freddie & Cell Bolibompastudion etc och dom va helt lyriska, underbart å se.
måste ta me Freddies skönaste kommentar nånsin.. jag hade fått födelsedagspengar av nån avlägsen förvirrad släkting och drog fram en hundring ur ett kyvert. Och på hundralapparna är det som ni kanske vet ett porträtt av Carl von Linné.
fredrikas kommentar när hon ser pengarna: "Meen, där e ju han Carlsson Gelé!!" hahahahaha. så skön.

den här helgen som va fick jag plötsligt sån sjuk hemlängtan, behövde lite stabilitet och kärlek. hann iaf komma innanför dörren innan jag insåg mitt fatala misstag haha. visst finns det kärlek i mitt hus, men om det finns nånting i större överflöd än det finns kärlek.. så är det barn!! sicket kaos. sen for dock familjen hast sin kos, lämnade mej med 400kvadratmeter och en påse godis, så jag drog fram en härlig säsong av OC och njöt mej igenom resten av helgen. tackaarr.


hann med att träffa min riktiga sambo hemma i gävle också. Emma min Nyberg. saknat henne massa och jag behövde verkligen ett samboprat mer än nåt. så tack för de, tänker på dej.
och på en annan emma som lever ett liv i Polen. saknar helt sjukt allt vårt. kom hem snart.

nu ska jag ta tag i det här jobbet jag egentligen borde pyssla med. ska in på kostymavdelninge nu å leta rätt på lite pryls som ska ha. snart börjar julkalendern och därmed lucköppnigen sändas, med min dekor :) vi ska spela in i nästa vecka.
styrs /hast.

Kommentarer
Postat av: Emma Sambooo

Carlsson Gelé! ja älskar henne! hahahha!

Så du blir kvar i storstan i helgen!? Om du får ett infall och åker hem är du välkommen att härja vilt me oss på lör ;)

Pusssss!

2008-10-30 @ 22:10:41
URL: http://emmanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0