pensionärer, snapsvisor, Vintagekläder och en miljonär !!

ojsan. nu gapar min plånbok tom och det va inte ens med flit.
jag kunde iofs ha räknat ut det innan att det skulle dra iväg med en shoppingrunda på söder.. men tji fick jag nu e jag pank å får leva på nudlar resten av... ja till onsda då jag får nya pengs :)

Tog bussen till Stockholm kl.11 i fredags. tänkte att jag åker tidigt så hinner jag träffa Honom. (som ni märker så refererar jag till honom, som Honom..)
och vad händer ?? Busskalaset får ett STOPP norr om Uppsala och eftersom vi är på motorvägen och den är avdelad med ett räcke i mitten så måste dom skicka en ny buss från GÄVLE..!? hjälp mej, där satt jag inträngd mellan diverse tanter och övriga pensionärer som skulle ner på någon slags konjakresa.. Toaletten fungerar inte, jag e kissnödig, jag har ingen som helst MAT med mej, inte ens godis, och jag börjar inse att jag kommer missa Honom.. och så, till råga på ALLT elände börjar pensionärerna sjunga snapslåtar! och skratta sådär högt och gällt som bara ladies över 50 kan.
jag höll på att få ett psykbryt och där va vi sittandes i nästan 2h !!
Tillsist delade busschaffören iaf ut lite kaffe och gobitar. Han frågade om vi kanske kunde dela på gobitarna eftersom de inte skulle räcka till alla..
GLÖM DE. jag tog en stor chokladboll och åt upp hela själv. socker e inte bra för diabetespensionärer. har jag hört.

tillsist kom vi fram. då börjar alla klappa som i ett flygplan å ja bara tränger mej ut för jag kan verkligen inte andas EN minut till i alla denna saliga blandning av pensionärsparfym. Chanel No.5 no more.

Kom fram till Centralen och insåg att jag var ensam. kanske inte helt oväntat men att jag aldrig kan lära mej att sluta hoppas..!! ... :/
kom hem till Sofy och kände mej som hemma. den tjejen e heeelt underbar. och hon blir inte sämre om man bjussar på lite choklad kan jag med erfarenhet säga! Vi försökte titta på Idol, men det enda vi tittade på var videon när Sofia spelar gitarr (ett breath-taking ackord konstant) och skriker med i låten som hörs i bakgrunden. Eller den försöker höras men kan inte riktigt överrösta Sofy å hennes gitarrspel. PLÖTSLIGT kommer, helt oprovocerat, ett 2 sekunder långt monkey-laugh med tillhörande freaky-face från ingenstans! alltså jag har kollat på den där videon 8756ggr nu och jag skrattar helt seriöst MER för varje gång. hahahaha. (säg inte de här till Sofy men den finns på facebook, enjoy! ;) )

Dagen därpå vaknar jag av ett gallskrik. då står sofia, som vanligt redo att ut å springa kl.08.00, i dörren och hoppar upp å ner som ett litet barn. Eftersom att det har SNÖAT minst 2 dec i sthlm i november!! helt underbart vitt ute, och det snöade fortfarande ! men kanske inte bästa shoppingvädret..
vi drog iaf på oss mössa å vantar och en fet halsduk att vira som babuschka runt huvet, och tog oss in till Söder för vår mycket efterlängtade shoppingspree. Och som vanligt slutade de med att jag hade så mkt kassar att bära på, att träna armarna på gymmet bleknade i jämförelse. plus att jag hade sveriges halaste skor så jag gled omrking å hojtade till varje gång jag tappade fotfästet. Hann även med att äta sushi på SAMBA sushi på götagatan som rekommenderas starkt! men övriga därinne undrade nog när vi skrattade så vi inte kunde andas eftersom vi råkade komma att tänka på a certain video... hahahh.

Lördagen avslutades med den årliga släktmiddagen på Stallmästargården. Sjujligt god mat och riktigt trevligt sällskap. jag och morbröderna satt och diskuterade bilar, (toyota e tråkig men hållbar) och mors kusin har precis köpt en ny svart cab med V8 å sticka... tror det menas att den e manuell.
Mammas kusin fyllde 50 och fick 3 miljoner i "present" av mammas morbror. varför e min släkt tät och inte jag? varför tar inte jag å fyller 50 med lite mindre mellanrum.
Kom aväen fram till att Morbror Calle sparar alla viktiga och oviktiga papper i ett kassaskåp för framtida utpressningsärenden. haha maffian.
Norrlands Guld var iaf den klara höjdpunkten. och då pratar jag inte om ölen, vilket de va tunt me, utan om HJORTRON!!
varma e dom guds gåva till lla som uppskattar en god efterrätt. typ jag.

nu ska jag upp till Leks igen. och om de e snö någon annastans i det långa landet falukorv, så gissa hur mkt de e där.. great. ska ta me mej nåt att läsa och massor att äta ifall vi får stopp den här gången.. OCH hörselkåpor ifall det av någon anledning kryllar av pensionärer!

kolla va jag fick med mej från sthlm hem i shoppingkassarna!  styrs/hast.

grym KISS-tröja och ett ribbat linne från herravdelningen på H&M ! asball vintageväska, beyond retro givetvis och en skön stor-tröja från Monki med största huvan nånsin.
Äntligen ett par lacktights som faktiskt ser lite lackiga ut! en klänning/tröja med stor krage från Monki oc hett skitballt paljetthårband á la Mischa Barton.
haha ttshirt och efterlängtat lila bälte, båda från beoynd.
håll med mej: verkligen SJUKT snygga stävlar, från Belle!! knähöga på mej dessutom! :D

sen råkade jag beställa från H&M för ett tag sen också.. fick hem det här voch en klänning för ett par dar sen..:
älskar halsbandet !! används redan flitigt fast Freddie såklart frågade: Ella varför har du en bandspelare runt halsen?

hötrs! höööj :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0