älskade gamla tider, samt underbara nya tider.

nya tider. igårnatt fick USA en svart president och jag tror verkligen ingen av oss förstår vilken sjukt historisk dag de e vi upplever. and jes I would have voted for him.
jag och Sofy kändes väldigt berörda och allmänt överseriösa så vi ställde klockan på 04.00 för att se vem som vunnit. bara de att när den ringer så förstår jag ingenting, sofia vaknar, sätter på tv:n och jag mumlar typ: eeh de e inte klart än. (fast jag ligger med huvudet i kudden åt andra hållet). så då stänger vi av tv:n igen å när vi vaknar på morronen slår vi på The voice och genast klämmer dom ur sig att Obama tog hem alltihop. så va va egentligen meningen med den där väckningen kl. 04?...
älskar att bo me sofy. alltså en bättre soulmate får vi båda två verkligen leta efter tror jag! igår skrattade vi i 40min åt sofias 101 försök att spela in ett vettigt mobilsvar. som hämnd va vi tvungna att lyssna på mitt och då insåg jag att jag låter som en dryg, halvt försupen 30+are med massa trafik i bakgrunden, så då skrattade iv inget mer åt de.

helgen som var. farmor citat: "Herrajeee!!" den va helt underbar! å de va inte bara för att sofia va borta.. ;) haha ne men sofy gled iväg hem till skogarna för att överraska sina nära så jag passade på att ha minireunion med två av mina kära.
Maria jag & Ida samlades i gamla underbara Örtagården, sen joinade Camilla och vi åt pasta, glass och sen bestod kvällen i princip av den där omtalade vattenpipan. Den som hittar ett kort på Maria Claesson utan vattenpipan i förgrunden får en hamburgare. vi delade på lite bubbel men sen helt plötsligt så stod jag å Ida där själva på tågstationen på väg in mot den stora staden i vilken ingen av oss faktiskt bor!? Ditchade. meen vi tog oss i kragen ända tills vi blev ditchade av stureplansvakterna för att vi vägrade bära canada goose samt stilettos sååå va gör man?
Vi gick till donken, bunkrade upp med diverse och satt där länge å väl å pratade om allt. efter i princip 5år(aaah) hade vi ganska mkt cathing up do to. sen väntade en stor säng på mej på idingö.

sjukt tomt och ensamt att vakna upp dagen efter, allmänt megaseg. dock helt underbart att inte ha Någon i örat som peppar en(försöker sitt bästa iaf) att följa me ut å spela frisbeegolf !? neje.
jag gick och köpte mej "frukost" dvs ostbågar, en rejäl cola och en godispåse med det allra bästa, sen la jag mej tillrätta i sängen igen och knäppte på ytterligare ett par avsnitt av OC. kan inte tröttna på den serien jag e ledsen.
sedan kom kvällen och Breimo och jag fick för oss vid 8-tiden att varför glider vi inte ut å gör stan på riktigt med EN PLAn den här gången? bra ide. så vi möttes upp och drog oss till Debaser. lite väl mkt hotell-lounge känsla till en början men sen började det gå ner i åldrarna (på ett bra sätt) och ordna upp isg ordentligt. vi såg helt sjukt bra ut båda två och lyckades bli bjudna på både det ena och det andra i princip helt utan effort.. ;) sen dansade vi till en helt sjuukt bra DJ, och efter en sista strawberry daquiri innan stängning drog vi oss vidare på efterfest på söder. Vilket i nästan 99 fall av 100 inkluderar sjukt sköna söderkisar och allmänt äckligt rött baginbox. kul hade vi och vi hann med en donken Slussen innan hemgång, en klassiker. Jag va innnaför dörren kl. 07.00 och de va helt askallt och frost ute, himmel nu e de vinter tänkte jag.
nästa dag vare inte lika kallt men jag gick iaf inte ut för jag gjorde tortellini med ostsås dubbla portioner och låg i sängen med dom å OC ända tills jag insåg att jag fick lov att ta tag i mitt liv.. ungefär kl.7 på kvällen när sofy äntligen kom hem.
Nu e breimo back in Gbg, Marron e back at KTH och snart e Hast back in Leks... känns ju definitivt lite sådär.

ska dock göra en fuling å smita hem den här helgen å överraska min kära familj helt. (hoppas dom inte läser min blogg herregud. men de gör om inte) ska dyka upp i dörren å va asglad. sen efter två minuter kommer jag iallafall va så trött på allt ståhej att jag låser in mej i min säng höll jag på att säga haha. mitt rum.
blir en tjejkväll ser det ut som imorn, och en efterlängtat häng me mina grabbar på lörda!!

den här veckan har varit den absolut roligaste på ..ja nånsin. Jag har gjort rekvisita och scenografi till SVTs lucköppning med Nassim al Fakir som kommer gå innan och efter varje avsnitt av julkalendern i svt1, svt2, svt24 och barnkanalen. ska bli så kul å se för det har verkligen blivit SÅ BRA! jag e så nöjd och Nassim e så bra och hela teamet har haft så sjukt kul ihop. (spec när vi skjutsar varann i studiogången på Bolisparken i 180) hoppas jag får göra fler sånahär grejer..!
knäppt asmkt kort så mina kära kamrater ska få se i Leks :)

nej nu.
har vi faktikst redaktionsfest på hela barnredaktionen om 30 min så jag känner pepp och glider dit snart. blir en tredagars, känns stabilt och inte direkt som någon ovanlighet. iaf inte nån surprise. Richard har styrt upp en lägenhet, där snackar vi surprise att han tog sig i kragen. han kan verkligen ta sig ordentligt i kragen nu eftersom han tappat bort, jag upprepar tappat BORT den där sjukt onödigt dyra å inte alls lika fina halsduken jag skämtade om i förra inlägget!!? vem orkar? grattis iaf. nu kan vi snart inte skämta om den längre.

ps. avslutar med en kommentar från Freddie igen. älskade 5åriga systeryster. mor försöker förgäves pränta in vem som nu blivit USAs president och frågar för hundrade ggn: "Fredrika, vem e USAs president?"
Freddie: "Alibaba"!

hahaha. styrs/hast.

Kommentarer
Postat av: emma

Ja älskar din syster!! "Alibabaaa" hahah!



Och "känns ju defenitivt lite sådär" kan inget annat än att hålla me hast!



Ella!! Kan inte du ta dina grabbar och komma till gefle på lörda rå?!? :D

Det är modevisning och bra skit på Goya :) Koooom igen! Pusssis

2008-11-06 @ 22:58:44
URL: http://emmanyberg.blogg.se/
Postat av: Sofias vän över telefonken

Shit va du skriver mycket tösen... blir jobbigt om jag ska försöka hänga i och läsa den här bloggen;)

2008-11-07 @ 00:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0