att bryta ihop..

.. och komma igen. mitt absoluta mantra för den här veckan.
Svt har inte råd att anställa mej? OK fine I can take a hint. men tro inte att jag ger upp för då kommer jag ju sitta i kassan på ICA (no offense) resten av mitt faktiskt ganska långa liv jag har kvar. och nej, det e inget jag satsar på. så nu ska jag fasen slita hund i skolan och verkligen ta in allt va dom här överbegåvade människorna säger och gör. jag ska börja anteckna!
uuuh. nån gång ska ju vara den första, ska bara hitta en penna som inte e värdelös.
första veckan i leks började som den slutade, med ett gött å glatt gäng redo för en ferre anytime! igår fyllde Emelie.. eh.. ÅR! juste, år fyllde hon.. ;) och då ställdes det till med kalas i stuga 25! Även om vi i stuga 22 ska se till att våran stuga även denna omgången blir: the place to be. Vi skålade å höll tal och spillde och lekte helvilda sånglekar hela kvällen, och fler såna kvällar måste genast utlovas!!
Imorse fyllde PoJo år. eller han gör ju de hela dagen antar jag, men hursomhelst så gjorde han de imorse och jag och Ida hade varit över hos grannarna i stugan intill och bakat en tårta dagen innan. så imorse smööög jag upp, smööög ut, smööög iväg.. ända tills jag HALKAR på trappen å landar på marken med en duns som borde väckt alla lättväckta födelsedagsbarn, men icke. så jag smög vidare och hämtade tårtan, men när jag kommer tillbaka e PoJo i badrummet så jag väcker Ida och vi ställer oss utanför redo att ta ton.
då börjar människan DUSCHA!? hallå, hört talas om att stanna i sin säng på födelsedagen? gaad. så där stod vi i trevliga 10min å viskade med varandra ända tills han finally dök upp i dörren endast iförd randig handduk!
GRATTIS !!! :)
sen blev de bästa breakfasten ever, chokladtårta med vaniljfyllning och noblesstopping.. taackaarrr.


på tal om att bryta ihop och komma igen. va hårt de e när någon som står en nära mår dåligt. alltså extremt dåligt. I söndags fick vi åka akut med min bror Jonathan till sjukan, ingenting stämde och han fick tid för en akut operation. det va så svårt att se honom så svag och hjälplös. tur att pappa va där som emotionellt stöd, jag bröt ju ihop när han vaknade från operationen och fixk döva smärtan med trippla doser morfin.. Spenderade dygnet på sjukhuset, extremt deppig miljö. Men bror blev bättre och nu e han här hemma hos oss igen. (vilket kanske inte direkt e de bästa rehabet jag kan tänka mej haha) men det är i familjen.

på tal om familjen ska jag avrunda med Fredrikacitat igen. lite hårdare denna gång..
freddie sitter i sitt rum och leker med sin kompis Saga.
Plötsligt ställer Fredrika sig upp å säger med bitchig röst: "Hallå, e du här för att tråka ut mej eller!?"
hahahah stackars Saga tittade storögt sen återgick hon till att klä på en Barbie. :D

i helgen väntar den årliga Klan-middagen på Stallmästargården i stockholm. hela Simson(varför heter inte jag DEt i efternamn, då hade jag ju i princip redan varit känd?) sidan ska träffas, äta gott och prata om året som gått. Jag kanske inte har riiiktigt lika mycket att komma med det är året som förra, när jag började mitt utlägg om Tahiti vid förrätten och sen fick bli stoppad av en morsa som höll för munnen och sa: "ja de kanske räcker nu Ella" i bilen på väg hem.. :P
hinner med en shopping-spree med Sofy på söder på lörda också, och en mini supersnabb blixtdejt imorn - jaaaa.
sen back to leks..

styr in bilder imorn promise. men kika facebook nu för lite updt.bolibilder och annat gött!            

styrs/hast.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0