Påskprat.

Jag vet. jag är seg. men i motsats till somliga bloggare har jag ett liv utöver allt jag hittar på att jag gjort, i min blogg :)
Låt mej se.. påsken ja, lyckades begränsa mej till en ynka festlighet , på påskafton.
Innan påsken kunde börja var dock jag själv och sambo tvungna att ta oss från Leksand och hem i vanlig ordning...
heeej å håå. Det började där det slutade.. min älskade bils bromsar e lite småslut.
Detta märkte vi lämpligen när vi kommer åkandes in i Leksand och ska stanna bakom sista bilen i kön vid järnvägskorsningen. Ella bromsar, bilen bromsar... inte!! jag skriker: emma!? å sen får ja lov å svänga förbi bilen som står sist och hamnar jämsides med den föraren innan vi stannar.. vinkevink!! sen backade jag in bakom igen.. :D
Vi kom iaf både till och hem från vår Dalom och stannade hela 6 dagar i gästrikland!
Den lilla godis(och övrigt onyttigt) pakten som vi hade gick av någon anledning upp i rök över Påsk, vilket fick sin början när mor helt sonika delar ut 3kg påskägg till vardera  barn Hast. Va ju inte direkt läge att inte äta upp allt...
Åt godis konstant i 6 dagar med andra ord, och kryddade med lite alkohol på lördagen. Ida samlade brudarna grus hemma hos sig och introducerade stämningshöjaren nr1: "Med Vilda Gester" bästa sällskapsspelet någonsin skapat, extremt skrattframkallande och väldans foto och film-vänligt!! om du inte har det - införskaffa !!
Roligaste förfesten på länge.. jag utlovar bilder lite senare :) vågar mej inte riktigt på att dela med mej av filmmaterialet.. med tanke på känsliga tittare ;)
sen tågade vi iaf iväg till krogen, jag och Emily i täten väldigt ivirga att komma in på dansgolvet... som dessvärre var överknökat med folk som stod och diggade(?) till pumpbolaget? helt seriöst. Efter det var det faktiskt någon som lyckades förstöra resten av kvällen ytterligare så vi gick hem och sov i ren protest !

Söndagen var sömnen och bakismatens dag, vi tog även en taxi från Björksätra till stan för att hämta min bil(och lite kinamat och lakrits jag erkänner)!

Efter Påsk var vi så tillbaka i Leks igen. På vägen dit gick mätare i min älskade sktibil upp till rött vilket enligt far betyder: stanna genast! så vi stannade, jag fick gå in på OK och be om hjälp för jag behövde GLYKOS till min bil !! ändrade mej snabbt till glykol, men där fick sig han dagens skratt.. ! bjöd på den.
Jag har även varit ute å sprungit vareviga sketna dag eftersom jag tyckte de behövdes efter min Påskdiet beståendes av.... tja, godis och övrigt godis..!

Hade föreläsning om våran bokkampanj vi gjort för Camilla Läckbergs nya bok igår, jag och min grupp! Vi kanske har varit den mest oseriösa gruppen någonsin, vi har verkligen haft ritkigt jävla kul dock! Så när lärarna ska ha feedback så klämmer dom i och säger: "jaa, det märks ju att ni är en väldigt seriös och strukturerad grupp!"
HAHA vi kanske höll på å dö, men höll dock en god min och log lite profesionellt ;P

Igårkväll var jag och sambo i Borlänge och shoppade... skulle egentligen kika på modevisning men tillsist stod jag där med fyra/fem kassar.. givetvis ett antal klänningar och örhängen rikare, men ett antal svenska riksdaler fattigare.. :S
När vi står å luktar på parfymer inne på Kicks så försöker jag va enormt seriös och konstaterar att en parfym luktar lite: "mörkt", emma kontrar: "jaa! den är verkligen OND!" haha alla hemska människor där ute, köp Diors nya! ;D
Sen tog vi vägen via Falun hem.. som vi aldrig åkt förut.. och(tro på det här om ni kan) JAG HITTADE!
guldfisken Hast med ett lokalsinne som en torsk hittade hem!? jag tyckte väl inte de va så speciellt, men sambo va stolt... !! (ok jag var sjukt nöjd!!)

idag har jag cyklat 2mil, fick något finskt ryck och gav mej ut på skogsvägar. det var även motvind så jag kanske cyklade i max 5km/h.. sjukt påfrestande för själförtroendet..
Längtar tills ikväll när två av mina bästa saker i livet kommer hit.. Min Izet och Sushi ! ;)

nej,
ska ta tag i den eviga städningen av mitt rum, verkar aldrig bli av med den på annat sätt.. ! pratade precis med Richard.. undrar vad straffet är för att bryta "jag ska inte supa på två månader" pakten..? undrar va de e om man dessutom gör det på släktfest där man tävlings shotar mot farfar, sen går till bussen 1h för tidigt(!), inte kommer in på krogen för att plånboken ligger hos farmor, knatar på stan tills folk börjar ramla ut, tar kvart i tre bussen hem och dessutom hade kul? haha my hero !! :D

styrs!/ hast.


Kommentarer
Postat av: Sambo

ska vi inte ta å köpa oss e varsin ond parfym Hast?! ;P

2008-04-06 @ 13:40:15
URL: http://emmanyberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0