peace, love and no one understands me.

ok, it's official. jag är den absolut sämsta bloggaren ever.
men inte går jag rnt å mår dåligt för de, finns ju rätt mkt annat kul.  dessutom har Polen-emma ändå slagit nytt rekord i att inte skriva blogg för länge sen.

nu vet jag inte vart ja ska börja bara för de. men borlänge verkar som en bra plats! iaf i slutet på juni varje år när
peace and love kör sitt årliga sup-röj-sup-drick-sup-dansa-sup-härja-sup-sjung-sup-skrik-sup-decka race, also known as festival. jag och mina mates från klassen hade ju hängt i staden med stort B sedan länge när festligheterna väl drog igång. varenda pryl i varenda träd å mellan varje hustak å på varje scen - det var vi - dekoratörerna.
det var lite slitigt ibland men sjukt jävla VÄRT när man väl fick gratispass till alla festivaldagar ! som en annan funkis.
Vi for runt där mellan träd och tak med våran skylift och tyckte att vi skötte oss väldigt exemplariskt. Tills en gammal kommunalkorv ansåg att vi mördade hans träd eftersom vi knytit fast ananas i grenarna.. han verkar förövrigt ha ganska mkt att göra?  ..hm.
Vi fick iaf lov att TA NER alltihop igen !!! och utan skylift så fick Olle lov att klättra på den ostabilaste stegen nånsin och hugga ner ananas från en Lönn med hjälp av en hemmagjord machete. (kvastskaft+kökskniv+tejp is all you need really)
Efter ett tag va vi så trötta å slut å allmänt förbannade att vi skrattade åt allt och speciellt åt när Olle fick en ananas i kraftig rotation, svingade med "macheten" fram och tillbaka på chans och tillsist högg ner den över hela sig själv !! haha dagens. (det luktade((läs stank))sedan ananas i våran sovsal i 2dagar)
Sen kom iaf den efterlängtade festivalen, vi dansade, härjade, sjöng å skrek som aldrig nånsin förr(sen var jag hes i två veckor som aldrig nånsin förr..) klara höjdpunkter var: MANU CHAO som verkligen levererade grym festivalpop med sjukt slutröj.(som förövrigt aldrig TOG slut), Jason Mraz (jagvet han va uttjatad för två år sen, men det var määktig allsång! på vartENDA ord) och givetvis LoopTroop som gjorde en grym live på fredan som fick avsluta min festival.

Lördagen va nämligen bokad för 21åes fest. Micke styrde en riktigt grym som vanligt, och jag (som ska sägas var inne på min fjärde raka dag) kunde inte riktigt hantera detta.. hursomhelst, riktigt grym förfest med lekar och käk etc. roligaste var iaf när vårt lag tokfuskade å sen skenheligt satt och diskuterade  med herr lekledare och födelsedagsbarn om exakt hur förjävligt det är att fuska och att dom som gjort de borde diskas.. vederbörande höll angeläget med och lovade ordna upp det hela! haha ;)
bra styrt
Micke och alla förväntar sig en repris. ska bara tillägga att Sandvikens vakter uppenbarligen konspirerar mot alla som är långa, blonda, snygga, ovanligt vältaliga och råkar heter Hast i efternamn. därför hoppar undertecknad ett par utekvällar i Viken ett tag.. får se hur länge de håller sig. (satsa inga grova pengar..)

tog istället en SUN i fredags med teamet från gävle. riiiktigt göött, sån VÄRD musik hela kvällen! (iaf efter att vi kommit in till Sun och slapp Denkas eviga house!) Började med kubb hos sambo i furuvik, men jag trodde att Petta va kung och så spårade det :) vi slutade där vi började i en säng hos nyberg och med en pizza och lite bea minsann.

glömde föresten säga att midsommar 2008 var något helt utöver det vanliga. möjligen inte i en positiv mening dock.. haha. mest spårade midsommaren nånsin, men jag fick iaf spendera den med mina grabs! :D
tre snabba:
en vägspärr bars bort (oskyldig.)
                      en promenad två eller tre varv runt sandviken
                      en taxifärd som richard åkte på att paya hah. (när jag och adde i tur och ordning ramlat oss ur och dregglat fram varsin tjuga..)

IDAG va bästa dagen på riktigt länge när min älskade och lika saknade Tahitifamilj kom och hälsade på !! Vilka underbara, mina goa bon bon barn och Sandra som jag kan prata helt okontrollerat med! hon berättade senaste skvallret från ö-världen och meddelade att oversize faktiskt ÄR inne och att tights tråkigt nog inte är ett skämt..
saknar dom redan ! <3
(när dom satt sig i bilen och börjat backa släänger sandra upp dörren, kastar sig ur, rullar tre varv på gruset och skriker: miiin Diiooorr !!! hemskt ovärt att glömma nya diorväskan i gästrike-hammarby faktiskt. sant.)

nu väntar finland och vodka på den berömda blommiga tallriken och sen ett soligt spanien där jag ska leva liv.
är föresten fotbollsuppehåll, och på avslutningen blev det grillning av vurre och mashmallows(som vi sen pressade mellan två mariekex, vilken jäkla hit!). elins grillpinne va snarare en vandringKEPP därför hette hon gandalf, och resten av kvällen spenderades med trycka-in-flest-mashmallows-i-munnenpå-finurliga-ställen-och-sätt tävlingar. jag tror jag vann?

nej nu får ni 10 poäng och en high five om ni orkat läsa ändå hit ner. ska skriva snart:are nästa gång.
STYRS! hast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0