å SOM de va JULFEST..!

igår hölls Entreprenörskolans årliga julfest !
och SICKET kalas sen!!

Det hela började dock med en Upplevelsedag som dom som går upplevelseentreprenörslinjen hade ordnat åt oss övriga. och SOM dom hade ordnat !! vi blev indelade i lag och sen hade vi halva dagen inne och halva dagen ute.
plus givetvis en lunch bestående av julgröööööt. (även om jag längtade sjutk mtk efter prinskorv.)
tävlingarna under dagen gick bland annat ut på:
fem givna ord(ska nämnas att däribland ingick t ex "geishakula..) - som ska användas i en dikt, ett rim, en teater, whatever.
pulkarace - i en PLATT backe där man skulle staka sig fram med pinnar..
en olidlig stafett - innehållandes bl a kundvagnslopp, bära lagkamrater på ryggen, hoppa 200m på ett ben etc.
(ska nämnas att idag kom ALLA till skolan smått hjulbenta och klagandes över träningsverk i ljumskar och lår!!)
kortknäppande - bl a på oss rullandes i underkläder i snön, med fötterna i Siljan, moonandes etc etc..
en labyrint - där vi var fastbundna i varandra i tunnlar och bord och samtidigt skulle svara på helt galna frågor angående t ex vem som koreograferat Robbie Williams, vem som tafsat på kungen och vem som legat med Lisa NIlsson..? fråga inte.

grymt kul iaf och blev till och med lite proffesionell massage och en aloe vera shot! så då va man mer än på topp inför kvällen. hem, styra upp lite lockar, måla i lite ögonbryn, känn lite pepp och sen tillbaka till skolan och julmiddagen som vi väntat på.
OCH SOM JAG HAR VÄNTAT! på allt men mest vurren ;D
blev en helt galet trevlig middag vid Bästa Bordet! och det va inte EN gång man fick höra den här:

"Hörde jag en skål!?"
Att jag gjorde! Som jag gjorde! Hut jag gjorde!
Barambirambara, skål då!!!"

så classmates, håll tillgodo och öva flitigt! ;)

kvällen fortsatte på Kåren där vi 2or kände sjukt mkt pepp!! vilket härj de blev!! dansades mer än nånsin och som vi konstaterade idag så kan nog bli ett par "remove tag" på facebook idag... haha. det låter som en helkväll.
blev trots allt dags att gå hem tillslut, men Emma vägrade och skulle promt stanna längre, så jag gick och när jagk ommer till stugan så står hon där på trappen å chillar!!! knappt nå less då iaf... hade hon åkt bil förbi mej OCH INTE plockat upp mej!! men tack haha. tur att jag älskar Emma grymt mkt ändå. hon e bästa tänkbara sambo verkligen, ni skulle KÄNT vårt pepp igår de va out of this world kan jag säga.

nej nu blev de en roman igen.. sämst på att skriva kort. hoppas de e för att jag har ett så intressant liv haha.
ikväll blir glöggkväll med brudarna. ska ner på gymet å bygga rumpa först! har gett upp dom där icke-existerande bicepsen jag har nog inga.. lovar bilder senare från världens bästa julfest.

styrs/hast.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0