Den stora maskeraden & en ny pälsmössa

Så var det dags för maskerad 2007 i Leksand, ett jääävla event för oss dalkullor och masar med seriös brist på annat att göra! Och eftersom vi e dekoratörer så va vinnarinstinkten på topp och kostymerna skulle maxas, min personliga favorit var nog mumien som va inlindad i ett mystiskt material all-over. (Jag och nyberg hade dock seriösa problem att förstå hur exakt hon utförde toalettbehov..?)

vi förfestade på Paraden och min och emmas drickdeal fungerade över förväntan ända tills jag gick och vann (förlorade?) nåt kortspel och allt barkade totalt alldeles som vanligt. undantaget var att även Emma fick i sig en väsentlig del av alkoholen och vart riktigt tankad äntligen!

sen bar det av i kortkort och knästrumpor till maskeraden, där befann sig bland andra; en porrmorsa, nån från heroes, tingeling, en manlig balettdansös, kapten krok en solbränd 70tals lodis och Jesus av alla osökta!
sjukt bra drag ända tills emmas väska va borta, men toklotto tog hjälp av mej och hittade den i en trädgård nånstans totalt random! l o t t o.
hann tillbaka lagom till sista draget sen gick jag hem, men gick åt fel håll och fick vända haha, ännu ett excellent prov på mitt lokalsinne i toppform!

helgen fortsatte i den vita färgens tecken rätt oväntat från min sida faktiskt, fredag spenderades med bror framför film och ohälsosamt mkt dip.
lördagen va händelserik på sitt sätt, jobb på dagen(dvs catch-up med skvallertidningarna), middag hos Modins afterwork och sen film i storvik. dock inte helt utan komplikationer givetvis när hast och modin e ute..!
på raksträckan hade vi allmän konversation om grejer vi kört på (bakom ratten) och långa bilar som kan fastna på vägg guppen, när Karin Modin helt plötsligt tokbromsar i en halv sekunde men sen fortsätter rakt på och där mitt i vägen kom en HARE som från ingenstans! de sa i princip slurk-slutt-slach-bump och sen var det hela pretty much över, iaf för haren.. karin va förstörd och jag försökte verkligen va medlidande, det ska tilläggas! meeen trots alla tappra försök till att knipa igen brast jag ut i ett riktigt HAST-garv och kunde inte sluta! tack för ett riktigt gott skratt kej :)
Pappa modins kommentar gick väl i huvudsak ut på att kanien skulle passa bra på frukostbordet dagen därpå och dess päls bäst som vinterns IT-mössa!

nej nu blir det sängen för Hast, kommande helg kan bli en höjdare faktiskt, stå levande skyltdocka på lörda och sen fortsätta UT. äntligen får jag träffa dej också, inte en dag för tidigt fakitskt! även om jag allra helst skulle ha dej här just nu ;) sleep tight! /e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0