the leksand stars

efter att de lite mer allmänt vida kända leksand stars har kapitulerat och bytt ner sig (kanske inte helt frivilligt) till en betydligt lägre div. så tar nu de nya leksand stars över, jag själv hast och med mej fröken nyberg.
ja det stämmer, äntligen inflyttade och lyckliga till the end sambos!

vår dalkulle vän linnea förklarade så snällt vägen och till och med jag med mitt överdimensionerade lokalsinne lyckades hitta tillslut! när vi väl kom in i leksand blev det dock snäppet över vår förmåga så vi tänkte precis stanna och fråga om en smidig vägbeskrivning när vi som tur va insåg i tid att det nog inte hamnar på nån meritlista att INTE hitta i metropolen leksand...

fram kom vi. in gick vi. och nu flyttar vi omkring prylar i vårt hus som bäst. gardiner, tavlor, dukar och övrigt åkte ner i närmaste förvaringsbox och ska snarast ersättas med diverse väl utvalda bra grejer a la mej och emma, ser framemot de men inte lika mkt som mitt VISA gör.. sooom förövigt va uttömt upptäckte jag så min sambo extraknäcker för tillfället även som sugarmama. hur känns de?

skolan btw. har träffat så mkt nytt folk så vet inte vart ja ska placera alla. verkar som vi fått grymma grannar(gillar att skriva och säga de, låter så bra ihop) iaf, som vi förövrigt styrt upp ett grillparty med på onsdag innan vi fortsätter till baren (!!) på skolan (!!) där resten av ettor och tvåor möter upp. kan bara bli, just det grymma grejer!
Det enda personal och handledare talat om för oss idag e exakt hur attraktiva vi e på den svenska näringslivsmarknaden och exakt hur intresserade IKEA är av trainees från oss. plus givetvis att vi kan bli precis vad vi vill, de e bara vi som sätter gränserna och så vidare.. så självförtroendet e på topp och studieglädjen likaså, än så länge that is.

än sålänge hur somhelst, sjukt mkt trevliga typer och lika många förvirrade men rätt goodlooking (typ min kategori). massa kår-lekar som fortsätter till lördag då vi DOCK inte kommer va här, mkt tack vare min andra emma som är i stort behov av en rejäl hejdåkram innan hon lämnar oss för mörkaste polen och en tandläkarutbildning i dyraste och skummaste laget ;) önskar dej allt mitt lycka till, och tro ej att du blir av me mej så lätt -- skavsta-polen typ 125 svenska riksdaler!

ska hjälpa (stjälpa) emma att städa upp vårt redan stökiga hus, utlovar uppdatering efter den berömda bbq:n på våran uteplats. kan även bli ett ett dopp i polen nedanför slänten eller möjligen havet (ok, sjön).
görs. ella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0